Menu

Összefogás a 106-os vasútvonalért

vargajoska 3 év ago 1 4 K

Mint arról már korábban írtunk a MÁV november 5-én minden előzmény nélkül áthelyezte a két éve pályára állított Siemens Desiro motorvonatokat a 106-os vasútvonalról, ezzel csorbát ejtve az elmúlt 10 év kitartó munkáján.

Most Szőllősi Roland Pocsaj polgármestere arról tájékoztatta az utasokat, hogy az érintett településekkel együttműködve petíciót nyújtottak be Dr. Mosóczi László az Innovációs és Technológiai Minisztérium közlekedéspolitikáért felelős államtitkára felé. Levelükben összefoglalták a vasútvonal elmúlt 10 évének történéseit, valamint kitértek arra, hogy milyen hatással lett az utasok életére a Desiro motorvonatok elvétele.

Az érintett települések polgármesterei egy emberként kérik, hogy állítsák vissza a Desiro motorvonatokat a 106-os vasútvonalra.

„A járművisszafejlesztés miatt rendkívül nagy a lakossági elégedetlenség, tömeges panaszok mellett valamennyi érintett településen aláírásba kezdtek. Az itt élő emberek úgy érzik, hogy hazánk másodrangú állampolgárai lettek. A Desiro nem csupán egy vonat, hanem egy jelkép is volt: egy szelet nyugat, amely erőt, büszkeséget és reményt adott az itt élők számára.”

A 106-os vasútvonalon jelenleg „felújított” orosz Uzsgyi vonatok közlekednek, mely az utazás minőségében valóban óriási visszalépést jelent. Az elmúlt egy hét során sajnos többször is lerobbantak a járművek, szerencsés esetben pedig csak egy-egy ablak esett ki.

Az egyik jármű ablaka egyszer csak beesett az utastérbe…

Eközben a 106-os vasútvonal egyre nagyobb hírnévre tesz szert. Az alábbi videóban Kuhár Bence kötöttpálya-rajongó, budapesti vlogger beszél a Nagykereki-Debrecen volnalról és arról, hogy nem éppen példamutató az itt történt jármű átcsoportosítás.

Végezetül pedig egy részlet a MÁV-Start leveléből, melyhez most csatolunk egy kis illusztrációt is. Ki ki döntse el maga, mit lát.

1 Comment

1 Comment

Leave a Reply